


моторно-двигателно развитие:
– има добър моторен контрол;
– добре усеща тялото си;
– играе сложни игри;
– реже месо с нож;
– рисува добре;
– чертае линии;
– пише прости думи;
– все още няма достатъчно добра координация на очите, за да може да чете;
– има изявена водеща ръка.
когнитивно развитие (познавателно):
– помни правилата за много дейности;
– познава своето ляво и дясно, но не и на другите;
– брой до 13;
– може да покаже 4-5 предмета;
– разбира смисъла на повече от три;
– развива разбиране на понятията “днес/утре”, “вчера/сутрин”,”обед/вечер”, “ден/нощ”;
– разпознава връзката на частите към цялото.
социално развитие:
– играе прости игри;
– избира деца, с които да играе на полов принцип;
– радва се на драматични игри;
– показва интерес към групови занимания;
– играе целенасочено и конструктивно.
комуникативно развитие (общуване):
– дискутира чувства;
– разбира -преди, след;
– не се интересува от реда на думите;
– следва команди от 3 стъпки;
– има добре изградени езикови правила.
Последни коментари